2005-05-31

آزادي 

امروز ساعت 5 بعد از ظهر ميدان ازادي‏, شما هم بياييد خوشحال مي شويم.
در ضمن الان متوجه شدم فليكر هم فيلتر شده و بالطبع مجوعه عكسهاي من هم قابل ديد نيست , البته براي انهايي كه از موهبت اينترنت سالم و فيلتر شده بر خورداند ;).

سعید حجاریان شهید زنده اصلاحات، هنوز می تواند 



این هم یک عکس داغ، البته نه خیلی که خدای ناکرده بسوزید؛ دو روز قبل با محمد اقا رفته بودیم برای گرفتن مقاله ای در باب مفاهیمی که امام (ره) نشر داده اند از آقا سعید. مقا له بسیار جالب هست. توصیه می کنم (البته به اهلش) این مقاله را در ویژه نامه امام روز نامه شرق ببینید، البته کل ویژه نامه روی کردی نو به مفاهیم موجود از امام دارد.



این جمله معروف اقا سعید " اصلاحات مرد زنده باد اصلاحات" مفهوم بالایی دارد.
جای شما خالی هم احوال پرسی بود هم گرفتن مطلب

اغاز یک حرکت 

بالاخره دکتر معین هم امد، با یه بیانیه توپ؛ و البته با تشکر ویژه از نسیم ، خدا انشالله اجرش بده و کمکش باشه .
اگراحیانا قصد کمک دارید ما که احتیاج داریم در خدمتتون هم هستیم. یه تماس ناقابل بخصوص اگر خارج از تهران حضور دارید که بیشتر؛ ما رو از دعای خیر و همت گرمتون محروم نکنید منتظریم.
البته یه جای خوب هم بعد از ظهر بودم که گذاشتن عکس ان بماند با اجازه سردبیر

متن بیانیه به نقل از ایسنا
متن بیانیه به نقل از ایرنا

متن کامل بیانیه ستاد نسیم، در همایش حامیان معین (روز پنجشنبه) 

بسم الله الرحمن الرحيم

والعصر ان الانسان لفي خسر الا الذين امنوا و عملو الصاحات و تواصو بالحق و تواصو بالصبر

سلام به تمامي دوستان و عزيزان

و سلام به شما آقاي دكتر معين

لزوم يادآوري حق و صبر در زمانه ما كه هيچ معياري براي گزينش حق و هيچ چشم‌اندازي‌ از آینده صبر وجود ندارد از اين روست كه تاكيد كنيم شما براي رسالتي آمديد كه قرار بود جز افكار عمومي و خواست مردم هيچكس بر آن رسالت تاثيرگذار نباشد.

آقاي دكتر معين! شما بايد بياييد و براي اين آمدن دلايل گوناگون داريد:

از شروط اوليه و اساسي شما تحقق انتخابات آزاد بود. تحقق انتخابات آزاد به عنوان حداقل راه رسيدن به دموكراسي و اكنون حداقلي از انتخابات رقابتی محقق شده و بجز چند گروه بقيه‌ي گروه‌هاي سياسي در صحنه حضور دارند و نيامدن شما خدشه‌اي به انتخابات آزاد است و لطمه‌اي جبران ناپذير به فرايند دموكراسي. مطمئن باشيد چنانچه عرصه را به غير واگذاريد چهار سال آينده حتي با حكم حكومتي هم نمي‌توان انتخابات رقابتي برگزار نمود.

آقاي دكتر معين! ايران و مردم آن شايسته‌ي برخورداري از دموكراسي هستند. آقاي دكتر معين تمام ناظرين در خارح از كشور منتظر نحوه‌ي استقرار دموكراسي در ايران هستند و اگر ما به دنبال نفاهم با جهان هستيم و به دنبال سهم شايسته خود در نظام بين‌المللي مي‌گرديم بايد به اين حساسيت احترام بگذاريم.

دكتر معين شما بايد بياييد و ار فرصت به وجود آمده براي پيگيري انتخابات رقابتي استفاده كنيد. آقاي دكتر معين بسياري از طرفداران شما بيشتر از آنكه منتظر كنار كشیدن شما باشند منتظر اين هستند كه ببينند شما چگونه مطابق با رويه‌اي كه داريد اين تهديد حقوق مدني را به فرصت تبديل كرده و در مورد نوع و روش عملكرد شوراي نگهبان، در مورد نظارت استصوابي و در مورد حكم غير قانوني حكومتي و در باره‌ي انتخابات آزاد و حتي در مورد واژه‌هاي نامتعارفي چون امتثال نظر ولايي موضع‌گيري نماييد.

آقاي دكتر معين اين حق شما بود كه صلاحيت شما تاييد شود و در انتخابات حضور داشته باشيد، در حقيقت در اين مسير امري كاملا معمول صورت پذيرفته، دستوري از جانب رهبر به يكي از زيرمجموعه‌هاي منصوب خود ايشان صادر شده است، تنها همين.

آقاي دكتر معين در اينجا رعيت قانون منجر به تضييع حق كانديداها شده تا جايي كه رييس مجلس هفتم و رهبر از اعتبار خود مايه مي‌گذارند. به راستي اين چه قانون‌گرايي است كه به از ميان رفتن حق شهروندان منتهي مي‌شود؟ اين سوال از شما نيست. اين سوالي است كه شما بايد و بايد در عرصه‌ي انتخاباتي به نمايندگي از اين شهروندان مطرح كنيد.

آقاي دكتر معين، اگر مي‌خواهيد پرچم اصلاحگري به دست گيريد، بايد اصلاح‌طلب بازيگر باشيد و نه تماشاگر. اگر مي‌خواهيد اين پرچم را فروگذاريد بايد بدانيد كه در طول چند ماه تلاش بسياري از نيروهاي اصلاح‌گر درون جامعه صورت گرفته است تا شما به مردم بيشتر معرفي شويد و شما تنها تصميم گيرنده نيستيد. آقاي دكتر معين شما بايد پيگير برنامه‌هاي اصلاحات باشيد. برنامه‌هاي در قالب اقتصادي، اجتماعي، سياسي و فرهنگي.

آقاي دكتر معين همانگونه كه همگي شاهد بوديم مهمترين دليل رد صلاحيت شما پذيرش حاكميت دوگانه بوده است. وليكن تمام همراهانتان بر اين عقيده استوارند كه فضاي شكل گرفته فرصتي دوباره براي تثبيت تز حاكميت دوگانه و تنها راه برون‌رفت از وضعيت بن‌بست است.

شما خود مي‌دانيد، ايران و مردم ايران ديگر به سوي قهرمان مداري نخواهند رفت. شما كه در جهت تحقق شكل‌دهي به تئوري‌ها و تفكرات اصلاح‌طلبانه به ميدان رقابت گام نهاده‌ايد بايد بدانيد كه اين ميدان ميدان عمل است و عمل‌گرا بودن. بايد در ميدان مبارزه وارد شد، ايستادگي كرد و امتياز به دست آورد، در غير اين صورت مي‌توانيد كنار گود باشيد و از خطر كردن هم پرهيز كنيد و به ازاي آن با موجي از احساسات قهرمان پسندانه روبرو باشيد.

ولي به ياد داشته باشيد گره مشكلات بزرگ با دست‌هاي واقعي باز مي‌شود نه با دست‌هاي تخيلي.

آقاي دكتر معين همه‌ي ما منتظر آمدن شما هستيم كه با آمدنتان حرف‌هاي زيادي براي گفتن خواهيد داشت:

1- آقاي معين، ابايي از پذيرفتن حكم حكومتي نداشته باشيد كه احراز صلاحيت در صلاحيت شما بوده است. ابايي از اينكه اين حكم حكومتي بوده است نداشته باشيد كما اينكه ما نيز آن را حكم حكومتي نمي دانيم. اين حق شما بوده است كه صلاحيت شما تاييد شود .

2- آقاي معين، باشيد تا حاكميت دوگانه همچنان باشد و آن را پاس بداريد

3- آقاي معين، محذوفين اين انتخابات را با خود همراه كنيد و دركابينه خود راه داده و از

هم اكنون معرفي نماييد.

4- آقاي معين، دوباره و دوباره ا زحقوق اقليتهاي قومي و مذهبي و سياسي به خصوص حضور اهل تسنن در ساختار قدرت دفاع كنيد.

5- آقاي معين، شرطهايي براي نيامدن نگذاريد بياييد و بعد از مبارزه از حقوق منتقدان در بند و منتقدان خارج ا زبند اما خانه نشين دفاع كنيد.

6- آقاي معين، با اقتدارتان در انتخاب وزرا و حتي با اعلام آن حضورتان را قطعي كنيد.

و در پايان آقاي معين با زبان شما سحن مي گوييم و از زبان رهبر انقلاب شما كه نگذاريد انقلابتان به دست نااهلان و نامحرمان بيافتد.

همانا انسان در سختي آفريده شده است.

والسلام

همراهان شما در ستاد نسيم

عکسهایی از همایش 


.


برای دیدن بقیه عکسها هم روی این عکس کلیک کنید



این هم یک رنگین کمان کم رنگ

همه دنبال وبلاگ نویس 

حمايت وبلاگ نویسان از دکتر قالیباف ، نمی دانم آش چه قدر شور شده که همه می خواهند یک جور حمایت وبلاگ نویس پشت سر خودشون داشته بان؟
اصل ماجرا، درکی هست که باید از این حرکت داشته باشند که متاسفانه موجود نیست، اکثرا با این نوع تفکر و این نوع گردش ازاد اطلاعات نامانوس هستند.
این هم گزارش کامل چگونگی حمایت وبلاگ نویسان از دکتر قالیباف؛ تهیه شده توسط کوچه

اصلاحات مرد، زنده باد اصلاحات 

امروز بعد از ظهر مراسم حامیان معین برگزارشد، جمعیت خیلی زیاد بود و سالن به هیچ عنوان ظرفیت چنین نفراتی را نداشت، داخل سالن مملو از جمعیت بود، داخل نمازخانه وزارت کار هم دوربین مدار بسته گذاشته بودند، جمعیت انجا هم نشسته بود، تمام گروهای حامی معین از تهران و شهرستانها یک نماینده برای انتقال نظرات داشتند، ما هم از طرف ستاد نسیم یک نماینده داشتیم که مجموع نظراتمان را که در قالب یک بیانیه بود خواند، انصافا صحبتهای نسیم عالی بود، همه تحت تاثیر قرار گرفته بودند، بخصوص انهایی که باید تصمیم گیری کنند، کامل مطالب را به زودی در وبلاگ می گذارم، در ادامه سعید حجاریان هم با اشاره به جمله اغازین صحبت کرد، و معین رادعوت به ادامه راه دشوار نمود، راهی که حداقل برای حجاریان تنها یک صندلی باقی گذارد.

«دولتم به جز مردم، مديون هيچكس نخواهد بود»

امدن یا نیامدن 

مسئله مهم این است!!

بالاخره دکتر معین تایید صلاحیت شد، تایید صلاحیتی که زیرکی تایید کنندگان را میرساند.
الان مسئله مهم دکتر بودن یا نبودن ویا چگونه بودن است مسئله ای که برای خیلی از ما هم که دوستدار حضور وی بودیم مطرح شده است؟
ما هم برای دکتر متنی نوشتیم که بیاید اما یه امدن معمولی نه، که با معمولی امدنش من هم مخالفم، بگذریم از اینکه گویا مهندس موسوس و حتی (دکتر)سید محمد خاتمی{که اگر دکتری هم نداشت بیشتراز اینها برایم ارزش داشت} هم با اون صحبت کردند که بیا و او هنوز قبول نکرده.

فردا مشخص میشود که چه می گوید و چه می خواهد اگر شد حتی از اونجا انلاین خواهم بود
تا فردا که ببینیم دکتر میاد یا نه؟
و اگر بله چگونه!!!

رد صلاحیت و بیمارستان 



دیشب حدود ساعت 9 بود که از ستاد نسیم امدم روزنامه رفتم ببینم تیتر اول چیه، غایب بزرگ انتخابات.
تیتر خوبی بود محمد اقا هم روی ان کار کرد. یاد معین به خیر، که بودنش حداقل برای یه عده ای مثل من مرهمی بود.
نشسته بودم پای کامپیوتر که تلفن زنگ زد، بچه ها جلوی وزارت کشور تحصن کرده اند. مشغول کارها شدم تا بتوانم یک سری هم جلوی وزارت کشور برم که تلفن دوباره زنگ زد، کوتاه بود، چند نفر از بچه های ستاد نسیم تصادف کرده بودند،



دیگه نمی شد نشست رفتم بیمارستان تا ساعت 4 صبح هم انجا بودم خدا را شکر صدمه جانی اتفاق نیفتاده بود، یاد روز اول عید سال 83 افتادم انموقع هم اتفاق یک تصادم بود، و با ان اتفاق پسر عموی 18 سا له ام را دیگر ندیدم، یادش بخیر خدا رحمتش کند. موقعی که خبر را شنیدم خیلی خوشحال شدم که صدمه سختی به هیچکدام وارد نشده ولی از همه بدتر حال علی بود. او هم الحمدلله مقاوم. تا صبح با حنیف بودیم تا وقتی که منتقلشان کردند به اطاق، بعد از همه ازمایشها و عکس برداریها، با خیال جمع تری برگشتم خانه.
خدا نصیب شما نکنه.



عیادت کنندگان در بیمارستان


علی در حال مصاحبه بر روی تخت بیمارستان در مورد دکتر معین، اوو معتقد بود باید با همین تخت به جلوی وزارت کشور رفت، اما حیف که نمی توانست
(کلیه حالتها در این عکس تزئینی است، او حتی حال تکان خوردن نداشت)



بر روی تخت بیمارستان



زیر سرم



حنیف در بیمارستان


دیگران 

بخندیم اما سرمایه خنده ما گریه دیگران نباشد.
زنده یاد استاد جعفری

دوست 

دوستان بين کو نشان دوستان
دوستان را رنج باشد همچو جان
کي کران گيرد ز رنج دوست دوست
رنج مغز و دوستي ان را چوپوست
دوست همچون زر بلاچون آتش است
زرخالص در دل آتش خوش است

دریا 

ابر بارنده به دریا می گفت:
من نبارم تو کجا دریایی؟!

در دلش خنده کنان دریا گفت:
ابر بارنده تو هم از مایی...

زندگی 

زندگی باید در حال بوجود امدن و به وجود اوردن باشد، والا باری است بر دوش انسان.
«زنده یاد محمد تقی جعفری»

چمران 

اگر کسی ایده ای در مورد دکتر چمران برای سالگرد امسال به ذهنش میرسد دریغ نکند.
در مورد ایده های مکتوب وتازه هم هرچه برسد ممنون می شوم

بعد منزل 

گرچه دوریم به یاد تو قدح میگیریم
بعد منزل نبود در سفر روحانی

تنهایی 

کوه ها با همند و تنهایند
همچو ما باهمان و تنهایان
-------------------------
مدتها در مورد کار کرد وبلاگ واین که چه چیزهایی را می توان دران نوشت. فکر کردم.
خیلی ها به تخصصی بودن ان معتقدند و نه دفتر چه خاطرات بودنش، همیشه فکر می کردم، که اگر بخواهم سنگین بنویسم که داخل وبلاگ جایش نیست، ان را باید داخل یک سایت دنبال کرد، البته اگر غیر از این بخواهم با این فضای مسموم چه باید بکنم، اصلا وقتی چیزی به نام خود ادم باشد کلی فضا به دنبالش خواهد امد که ناخوداگاه ادم را مجبور می کند که سر یک سری مطالب دست بخود سانسوری بزند. سانسوری که نمی خواهی ولی به خاطر شرایط مجبوری اعمالش کنی، تا یکسال پیش اینجا حداقل به اسم ابوذر نبود، اما بعد که به اسم ابوذر شد دوباره کلی حرفها نگفته باقی ماند.
البته خودم به اون حرف دکترشریعتی و فکر کنم شاندل اعتقاد دارم که ارزش هر کس به حرفهایی است که از جنس نگفتن دارد. اما بعضی وقتها این حرفهای از جنس نگفتن بدجوری به ادم فشار میاورد، بدتر انکه یه زمانی اگر بخواهی به انها اشاره بکنی ممکن هست به یکی دو نفر بر بخورد، و دوباره مجبور بشی سکوت کنی تا دوباره کمی اوضاع به جای اولش برگردد.
نمی دونم فقط میفهمم حرفهایی از جنس نگفتن بدجوری به دل ادم سنگینی میکنه.
حرفهایی که تا اهلش رو پیدا نکنی نمی تونی از انها دم بزنی.
البته اهلیتی هم که خود ادم باید پیدا کنه برای پیدا کردن اون اهل سخته ، ومهمترانکه بعد از داشتن اون اهلیت هم شاید مجبورباشی تو چاه فریاد کنی تا با ادمهایی که نمی توانند بفهمند بودن برای چیست . ادمهایی که توان و یا هیچ تلاشی برای فهمیدن غیر خودشان راندارند.

زندان 

بمیرید، بمیرید، در این عشق بمیرید

در این عشق چو مردید همه روح پذیرید

بمیرید، بمیرید، وزین مرگ نترسید

کزین خاک برایید سماوات بگیرید

بمیرید، بمیرید، و زین نفس ببرید

که این نفس چو بند است وشما همچو اسیرید

یکی تیشه بگیرید پی حفره زندان

چو زندان بشکستید همه شاه و امیرید

بمیرید، بمیرید، و از این ابر برایید

چون زین ابر برایید همه بدر منیرید


نمایشگاه هم تمام شد(ما هم مشترکا اول شدیم) 

بالاخره نمایشگاه مطبوعات هم تمام شد.

این اولین بار بود که تمام وقت تقریبا در نمایشگاه می ماندم،تجربه جالبی بود. البته یک بار هم مسول غرفه مجتمع فرهنگی طالقانی بودم در نمایشگاه کتاب، سال 81 تنها سالی که مجتمع در نمایشگاه غرفه داشت انهم تجربه خیلی جالبی بود به خصوص با ابتکاراتی که بخرج می دادیم. بعد از انکه مجبور شدیم پوستر مصدق و چمران و شریعتی را به دستور رئیس سالن و البته اعتراض حراست و دیگر دوستان پایین بیاوریم به خاطر اینکه به زعم ایشان اصلا ربطی به طالقانی ندارد.

یک پلات بزرگ از عکس آیت الله در مجلس خبرگان گرفتیم، به طول 1و نیم متر ، همان عکس معروف که بر روی زمین نشسته ، جایتان خالی که چه استقبالی از ان عکس شد.

البته ناگفته نماند بعد از دوروز بدستور اقای رمضانپور معاون ان دوره اقای مسجد جامعی اوضاع برای ما به حالت عادی برگشت.

دست عکاس فارس هم درد نکنه با این عکسی که از من انداخت، فقط اگر اقای خاتمی و این خانم توسلی (که به غرفه ماربطی نداشت و خودش را انداخت وسط) یه کم فاصله را رعایت کرده بودند خیلی من بهتر افتاده بودم.! ;)

این هم گذشت بلکه شرق انلاین به یک رسانه انلاین نزدیکتر بشه.

البته این را هم بگویم که غرفه ما با کیهان و جام جم و همشهری مشترکا اول شد.


اخرین میهمانان 


اخرين مهمان غرفه شرق در نمايشگاه مطبوعات امسال دكتر هاشم اغاجرى بود.اين استاد تاريخ با حضور در غرفه شرق و تشكر از حضور اگاهانه شرق در صحنه مطبوعات امروز جامعه ايران ، اين حضور را به نيكى ياد كرد و اذعان داشت كه شرق در حال حاضر شبيه ترين رويه را به يك روزنامه حرفه اى و غير حزبى به معناى علمى ان دارد. اغاجرى شرق را متكثرترين روزنامه حال حاضر دانست و افزود چنان كه اين روزنامه در اين روزها تلاش كرده اخبار مربوط به كانديداهاى مختلف براى انتخابات رياست جمهورى را پوشش دهد.دكتر اغا جرى سپس به پاسخگويى به سوالات بازديد كنندگان از غرفه پرداخت، يكى از حاضرين با خواندن ايه " الذين قالو ربنا الله ثم استقاموتتنزل عليهم الملائكه ..." به ايشان خسته نباشيد گفت و از ايشان تشكر نمود.
ديگر مهمان امروز غرفه شرق محمدرضا خاتمى بود كه در مقابل غرفه با سيل عظيم جمعيتى روبه رو شد كه از وى در مورد نتيجه انتخابات رياست جمهورى سوال كردند وى با تاكيد بر تاييد صلاحيت دكتر معين نتيجه انتخابات را در صورت حضور كليه نيروها و جناح ها مثبت ارزيابى كرد.

رضایی در غرفه شرق 


محسن رضايى فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامى و كانديداى رياست جمهورى عصر ژنشنبه گذشته مهمان غرفه شرق وپاسخگوى سوالات حاضران نسبت به كانديد شدن خود بود.با توجه به جو موجود او در تمام برنامه ها بايد پاسخگوى سوال در ارتباط با رفتار فرزندش نيز باشد، سوالى كه يكرويه ان عاطفى و به رابطه پدر و فرزندى بر مى گردد.رضايى در پاسخ به اين پرسش شيطنتهاى بعضى افراد در اين حادثه را يكى از علل دانست،و گفت: البته من نيز خود مقصر بودم او چند سالى پيش از من مى خواست كه براى ادامه تحصيل به خارج از كشور برود ، البته من توجهى به اين خواسته وى ننمودم و انتطار اين را هم نداشتم كه او خود به خارج از كشوربرود. او پس از خروج از كشور تنها سه مصاحبه داشت كه بعد ها هم در نامه اى به مسو لان علل ان را توضيح داد.البته او هرگاه برگردد بايد جوابگوى قوه قضائيه باشد و در صورت تبرئه پرونده اش مختومه خواهد شد.البته بايد يك مسئله ديگر را مد نظر داشت كه او سالها دوستداشت كه من براى پدر بالاى سرش باشم و من به خاطر ايران و مسئله جنگ موفق به اين حضور در خانه نبودم اوبه مادرش گفته بود كه اى كاش پدر من هم مانند بقيه پدران دستم رامى گرفت و برايم چيزى مى خريد. من و تمام فرماندهان دفاع مقدس با مسئله وظيفه و عواطف خانوادگى درگير بوديم. و شيد نتايج ان بى توجهى من موجب چنين عكس العملى شد.وى عنوان كرد كه حضورش در عرصه انتخابات به هيچ عنوان به منزله سهم خواهى در دولت نبوده و در صورت عدم موفقيت در اين عرصه به هيچ عنوان مسوليت رسمى در دولت قبول نخواهم كرد.رضايى در پاسخ به سوالى در ارتباط با جوانان عنوان كرد، كه با سازمان ملى جوانان و تشكيل وزارت جوانان نمى توان نقشى به جوانان در عرصه اداره كشور داد، او موفق ترين راه را قراردادن ۳۰% از عرصه مديريتى كشور در اختيار جوانان دانست. البته وى براى استفاده بهينه از خدمت سربازى نيز اين مسئله را باز نمود كه، پيشنهاد ما براى خدمت سربازى كه بر روى ان نيز كار كارشناسى انجام شده، تقسيم بندى اين دوره ضرورت به دو بازه زمانى ۹ ماهه كه در دوره اول اموزش نطامى و دوره دوم اموزشفنى حرفه اى اولويت كارى براى مشمولان مى باشد،تا بعد ازتمام شدن دوران سربازى فرد با يك پشتوانه عملى بتواند به بازار كار وارد شود.رضايى در پاسخ به پرسش ديگرى اصولگرا را تنها افراد منتسب به راست ندانست و تنها يك ائتلاف از كسانى دانست كه علقه اصولگرايى داشته و محدود به جناح راست نمى باشند وى معتقد بود كه اگر اين ائتلاف بخواهد جناحى عمل كند دوامى نخواهد داشت.وى در سخن ديگرى اين نكته را تاييد كرد كه قبل از اصلاحات اقاى خاتمى دفاع كرده است ولى سخن كامل خويش را اصلاحات خاتمى و رهبرى دانست.او با استقبال از حضور هاشمى در صحنه انتخابات وى را يكى از موثرترين افراد شناخته شده سياسى در خاورميانه دانست اما اين نكته را هم افزودكه مشى من با مشى هاشمى در زمينه فرهنگ و اقتصاد فرق داشته و با حضور وى من نيز در صحنه خواهم ماند.رضايى در صحنه سياست خارجى نيز اين اعتقاد را داشت كه در صورت تداوم پايدارى ما امريكا بالاخره در سال ۲۰۰۷ حاضر به مذاكره با ايران خواهد شد.وى در جواب سوال ديگرى در ارتباط با استفاده از نيروهاى خارج از حاكميت مانند ملى مذهبى ها در كابينه افزود، دولت من يك دولت فراجناحى خواهد بود اما من ازانها در دولت استفاده نحواهم كرد گرچه از توان مديريتى و اجرايى ايشان در بدنه كشور استفاده كرده و از سرمايه هاى ايشان و افراد خارج از كشور براى سرمايه گذارى و توسعه كشور استفاده لازم را خواهم برد.

وعده خاتمی به شرق 


دیروز سید محمد خاتمی در اخرین ماه های ریاست جمهوری میهمان شرق بود.
اصحاب مطبوعات، آخرین عکسهای یادگاری را در حالی با وی گرفتندکه رشد و نمو مطبوعات مستقل در این دوران، کارنامه ای درخشان برای وی بر جای گذارد. هر چند که دوران بالندگی مطبوعات دولت مستعجل بود، شرق وامدار این دوران است.
دیروز خاتمی با حضور در غرفه شرق به ما قول داد که در دومین سالگرد انتشار روزنامه مهمان جشن کوچک ما باشد.
او به ما خسته نباشید گفت و برایمان نوشت: آفتاب از شرق طلوع می کند،با تقدیر از تلاش روزنامه شرق، امیدوارم شرق، آفتاب بیداری، آگاهی، آزادی و پیشرفت ملت ایران باشد.
آقای رئیس جمهور شما هم خسته نباشید.

تاج زاده در غرفه شرق 

نام تاج زاده به خودى خود باعث جذب موافقان و مخالفان فراوانى مى شود، حضور در غرفه شرق اين جذابيت را دو چندان مى نمايد. جمعيت متراكم اطراف غرفه امروز به حدى بود كه عبور و مرور در سالن در حول و حوش غرفه شرق باعث شد كه مراسم پرسش و پاسخ به بيرون از غرفه هدايت شود، اين در حالى بود كه حراست سالن اين بار اجازه استفاده از ميكروفن و پخش صدا را نداد تاج زاده با عنوان اينكه انتخابات در تمام دنيا جنبش ساز است بر اين نكته پاى فشرد كه عدم شركت در انتخابات تنها نتيجه انفعال ما است، وى اشاره كرد كه انتخابات رياست جمهورى يك حركت يك يا دو روزه نيست، از شش ماه پيش از انتخابات كانديداها وارد صحنه انتخابات مى شوند، مى توان از ان زمان مطالبات را مطرح كرد، خواسته ها را عنوان ساخت و يرنامه ها را در صحنه نقد حاضر نمود، اين حركت باعث بوجود امدن موجى مى شود كه هيچ نيرويى توان مقابله با ان را نخواهد داشت، مضافا براينكه حتى در صورت رد صلاحيت كه تنها چند روز به انتخابات مشخص مى شود، فضايى براى تمامى كسانى كه وارد اين صحنه شده اند ايجاد مى شود تا بتوانند نوع نگاه و بينش خود با هر تمايلى كه دارند مشخص نمايند اين مسئله خاص يك گروه نيست و تمام گروه ها مى توانند در اين پروسه شركت نمايند و بجاى از اغاز تحريم ، حرف خود را در جامعه بيان نمايند.عضو شوراى مركزى جبهه مشاركت در ادامه سخنان خود يك سوال مطرح نمود كه نظر شما نسبت به وقوع كودتاى ۲۸ مرداد سال ۳۲ چه مى باشد؟و در ادامه پاسخ داد كه اگر مردم در صحنه بودند ايا ۵۰۰ نفر امكان براه انداختن كودتا بر ضد يك حكومت مردمى را داشتند؟در صورتى كه در سال پيش و زمانى كه قوام السلطنه به قدرت منصوب شد مردم به خيابانها ريختند و جانفشانى كردند و مانع از تداوم قدرت وى شدند. اين مردم روز ۲۸ مرداد را به سكوت گدراندند در حالى كه فرداى آنروز همگى با خود زمزمه مى كردند كه حكومت مردمى دكتر مصدق رفت و حكومت مستبدانه زاهدى جاى ان را گرفت. يك سكوت باعث شد حركت مردمى ۲۵ سال عقب بيافتد، و اگر امروز را نيز به سكوت بگذرانيم چه بسا مجبور به طى يك دوره طولانى براى بدست اوردن خواسته هاى خود باشيم.او در ادامه تصريح كرد ما از دكتر معين خواسته ايم براى به داورى گذاردن و شفاف سازى ، مواضع خود در خصوص حقوق ملت را به روشنى بيان دارد، تا براى همگان مشخص باشد ، از مهمترين اين مواضع ازادى انتخابات، ازادى بيان و ازادى مطبوعات هستند. وى در پاسخ به سوالى كه در صورت رسيدن به رياست جمهورى دكتر معين چگونه مى تواند از اين مواضع پاسدارى نمايد؟ پاسخ داد، در همين قانون اساسى راهكارهاى نهادينه شده اى وجود دارد كه از جمله انها نهادينه شدن هيئت پيگيرى و نظارت بر قانون اساسى است.
البته اقاى خاتمى ۹۹%مواردى را كه تذكر مى دادند بصورت محرمانه بود اما دكتر معين قصد دارند كه تمام موارد نقض شده را با ذكر مورد به مورد به اطلاع مردم برسانند.تاج زاده در پاسخ به سوالى در رابطه با سلامت انتخابات توضيح داد كه بحمدلله ما تا به حال تمام انتخاباتهايى كه برگزار كرده ايم سالم بوده اند و در تمام موارد ان كسى راى اورده كه مردم انتخاب كرده اند بجز موارد معدودى در ۲% آرا كه در كل تعيين كننده هم نبوده است.او در جواب پرسش كننده ديگرى درباره شكوفا شدن توانايى اقتصادى مردم اين نكته را تصريح نمود كه ما در يك حكومت دموكرات وضعيت اقتصادى مطلوبترى خواهيم داشت وگرنه در تمام دنيا ديكتاتورها بايد از نظر اقتصادى وضعيت بهترى داشته باشند در حالى كه امار نشان مى دهد كه توانايى اقتصادى كشورهاى دموكرات به ديكتاتور ۳۲ به ۱ است. در اين شرايط همه متوجه شده اند مهمتر از پديده علم و تكنولوژى، علوم اجنماعى و انسانى و شيوه حكومت دارى است. در يك نگاه مهمتراز كشف اتم در عصر حاضر كشف حقوق بشراهميت دارد. او با اشاره به چين به عنوان يك الگوى موفق از ديد بعضى اصولگرايان اين نكته را گوشزد كرد، كه چين هم دو دهه هست كه تمام ايدئولوژى حكومتى را به سمت منافع ملى و اقتصاد سوق داده است و حاضر به همراهى با امريكا در راستاى اين اهداف شده است در صورتى كه ما در ايران جرات نداريم بگوييم كه رابطه با امريكا بايد برقرار شود.وى با اشاره به هواپيما هاى موجود در صنعت هوانوردى كشور بر عدم امكان خريد هواپيماهاى نو به علت مخالفت امريكا اشاره نمود واز تصميمات بزرگ به عنوان اصول مديريتى رئيس جمهور اينده نام برد، ما نمى توانيم بگوئيم تا ۸ سال اينده رابطه با امريكا را به فراموشى مى سپاريم، وياتا ۸ سال اينده موضوع انرژى هسته اى به فراموشى سپرده خواهد شد، ما به رئيس جمهورى احتياج داريم كه توانايى حل چنين تصميماتى را داشته باشد.رئيس اسبق ستاد انتخابات كشور در ادامه اين نكته را گوشزد كرد، كه هر گاه در تصميمات بزرگ مردم غايب بوده اند، نتيجه ان وطن فروشى بوده است.درپايان اين پرسش و پاسخ با شعار مرگ بر ضد ولايت فقيه دو يا سه نوجوان خاتمه يافت در حالى كه بقيه دوستان ايشان را به سكوت دعوت مى كردند، مراسم در حالى خاتمه يافت كه پس از حضور تاج زاده در سالن شماره ۲ نمايشگاه مطبوعات تا دقائقى بعد نيز بحث نوع حضور در انتخابات و سخن بر سر كانديداها ادامه يافت.

معین در غرفه شرق 

دیروز فرصت نشد هم خسته بودم هعم جمعیت ریادی اینجا بود که توان ادم رو می گرفت
این هم گزارش واره دیروز از غرفه شرق




غرفه شرق امروز با تراكم جمعيت روبه رو بود.
صبح امروز بدران احمد حبيبى مدير انتشاراتى آراس و مشاور مصطفى بارزانى رئيس حكومت كردستان عراق به غرفه شرق امد و با مهدى رحمانيان مدير مسول روزنامه به گفتگو نشست. احمد حبيب هم با اشاره قابليتهاى روزنامه شرق اين نكته را هم افزود كه نخبگان در سطح حكومت كردستان نيز اين روزنامه را به عنوان يك رسانه مهم قلمداد كرده وگفت شرق در كردستان عراق هم خوانندگان هميشگى دارد.
مهمان ديگر غرفه شرق شيائوچون جان روزنامه نگار روزنامه چينى ون هويى بود، وى با معرفى روزنامه خود با عنوان يك روزنامه نخبه گرا، ايراداتى را به نوع ساختار بندى صفحات روزنامه گرفت ، او معتقد بود نبود پاراگراف و ميان تيترها خواننده را خسته و از خواندن مطالب بلند باز مى دارد.




امروز دكتر معين ميهمان ويژه روزنامه شرق بود
از ساعاتى قبل از حضور دكتر معين جمعيت در كنار غرفه شرق موج مى زد، با توجه به حضور جمعيت تصميم بر حضور چند دقيقه اى دكتر معين در غرفه شرق و پس از ان حضور در سالن اجتماعات شماره ۴ براى پاسخگويى معين به سوالات حاضرين شد.
در ابتدا با حضور در سال شماره ۴ موافقت نشد كه منجر به برگزارى مراسم در داخل غرفه شد.
انبوه جمعيت باعث مسدودشدن راه هاى سالن نمايشگاه شد دراين حالت حراست سالن با هماهنگى سالن شماره يك را براى ادامه مراسم آماده نمود. پس از درخواستهاى مكرر حراست خانم مفيدى كه مديريت برنامه را بر عهده داشت با پوزش از مراجعه كنندگان مراسم را قطع و همه را به حضور در سالن اجتماعات فراخواند.
دكتر معين در حالى در جمع پرسش كنندگان حضور يافت،كه به علت در دسترس نبودن پرجضورترين رسانه جمعى، با انبوهى از سوالات اساسى روبه رو است كه در ص.رت راه يابى به كاخ رياست جمهورى، توانايى انجام چه كارى بيشتر از سيد محمد خاتمى را خواهد داشت.؟ سوالى كه به نحوى مى توان كليدى ترين سوال در مقابل معين در حضور وى در عرصه كانديدا شدن دانست
اور در جواب يكى از تكرارى ترين سوالات در مورد روابط خارجى و ارتباط با امريكا، پاسخ داد:گه مهمترين چالش سياست خارجى ايران را امريكا تشكيل مى دهد، همانگونه كه مهترين چالش سياسى دولت امريكا را هم را بطه با ايران تشكيل مى دهد، معين تاكيد كرد كه اگر در مقامى مشابه خاتمى در زمان رو در رويى با كلينتون قرار گيرد و در حالتى كه عزت نفس ايرانى رعايت شده و طرف مقابل هم از نحوه برخورد با ايران در طى چند سال گذشته، بخصوص كودتاى ۲۸ مرداد عذر خواهى نمايد، قطعا دست خواهم داد.

وى در جواب سوالى كه ايا مشاركت كمتر در انتخابات به نفع حركت اصلاحى مردم ايران هست گفت: اين مسئله كاملا بر عكس به نظر مى ايد چون طرف مقابل داراى اراى ثابت ۱۵% است كه براساس نظر يك جناح به صندوق ها ريخته مى شود، مشاركت كمتر باعث يك دست شدن حكومت مى شود. وى افزود به نظر من حاكميت محافظه كاران يك حركت به سمت گذشته مى باشد.




كانديداى سازمان مجاهدين انقلاب در جواب سوالى كه ايا دولت حزبى تشكيل خواهيد داد ؟ گفت، با اينكه من توسط احزاب كانديد شده ام اما با توجه به نبود احزاب قدمت دار، و توانايى هاى حزبى من دولت حزبى تشكيل نخواهم داد. البته وى تاكيد كرد در شرايط برابر افراد حزبى از نظر من اولويت دارند چون انها را بيشتر مى شناسم و بهانها اعتماد بيشترى دارم.
وى در جواب سوالى در مورد استعفاى خود اينچنين گفت: من يكبار در زمان هجوم يك گروه خودسر در دفاع از مظلوميت دانشجويان استعفا دادم . و خوشحال هستم كه اين نقطه روشن را در كارنامه خود دارم.من استعفاى جدى دادم و در كنار دانشجويان تا به صبح سر كردم.
من ديدم كه چگونه دستها و سرها شكسته شد، من شاهد جانگدازترين حادثه زندگيم بودم. حادثه اى كه باعث شد قشر دانشجو به عنوان اثر گذارترين قشر در راس هرم قرار بگيرد.
استعفاى دومم من هم در زمانى بود كه وجودم در دولى اقاى خاتمى خارج از ان ضوابطى به نطر مى امد كه بر ان عهد گذاشته بودم كه نوع مديريت و ساختار اداره دانشگاه ها يكى از ان موارد مى باشد.
من با اعتراض به رويه شوراى عالى انقلاب فرهنگى و به اعتراض به يك فرصت سوزى استعفا دادم
اما بار ديگر در مقابل چنين مواردى و در مقام رياست جمهورى استعفا نخواهم داد و ايستادگى خواهم كرد



... 

کلی با این عکسها وبلاگ به هم ریخته بایدیه سر و سامانی به اونها داد
دو روز تو غرفه نشستم، به انتظار امانیامد. شایدانتظار بیش از حدی بود...
----------------------------------------------
لنگر حلم تو ای کشتی توفیق کجاست
که در این بحر کرم غرق گناه امده ایم
آبرو می رود ای ابر خطا پوش ببار
که به دیوان عمل نامه سیاه امده ایم

با نمایشگاه مطبوعات 


ساعت-3:45
دکتر علیرضا رجایی در غرفه اقبال در حال پاسخ دادن به سوالاتی است که عمدتا در حول و حولش انتخابات می باشد.
در غرفه شرق هم علی اکبر موسوی خوئینی نماینده مجلس ششم شورای اسلامی دمی به پرسش و پاسخ با دکتر دهشیار پرداخت.






انلاین در نمایشگاه مطبوعات تا ظهرشنبه 

صبح امروز نمایشگاه مطبوعات رونق روز گذشته را نداشت، جمعیت به مراتب از روز تعطیل گذشته کمتر، ولی همچنان جمعیت در مقابل غرفه روزنامه به تناوب زیاد می باشد، بیشترین سوال را در این میان انتخابات ریاست جمهوری در بر گرفته است.
تا به این ساعت سردار طلایی از یک متری غرفه رد شد و تنها نگاهی به محل روزنامه انداخت.
دکتر جاسبی هم در غرفه حضور یافت و با اندکی تامل، خنده کنان پرسید " پس عکس اقای رفسنجانی کجاست؟" و تا زمانی که از حضور عکس مطمئن نشد از غرفه فاصله نگرفت.
پس از او سفیر فلسطین به جمع بازدیدکنندگان مطبوعات پیوست که تنها و پرسرعت به غرفه هایی سر زدکه قبل از ان پیش بینی حضور دوستانشان در ان غرفه ها شده بود.

با نمایشگاه مطبوعات 



با نمایشگاه مطبوعات 



با نمایشگاه مطبوعات 



با نمایشگاه مطبوعات 



با نمایشگاه مطبوعات 


با نمایشگاه مطبوعات 


با نمایشگاه مطبوعات 


با نمایشگاه مطبوعات 


با نمایشگاه مطبوعات 


با نمایشگاه مطبوعات 


ابطحي در شرق 

هر روز افرادى از نويسندگان شرق در غرفه روزنامه حضور پيدا مى كنند. روز پنج شنبه عمادالدين باقى در غرفه شرق حضور پيدا كرد و جمعه بعد از ظهر سعيد ليلاز و سيد محمدعلى ابطحى ميهمانان غرفه شرق بودند. معاون پيشين رئيس جمهور در سير ديدار خود از نمايشگاه دقايقى نيز در غرفه شرق ايستاد و به سئوالات مراجعه كنندگان پاسخ داد. وى در سئوالى در ارتباط با حوادث خوزستان گفت: من روز دوشنبه پيش از وقوع حوادث وجود نامه مذكور را تكذيب كردم و آن را در سايت خودم گذاردم و از دوستان روزنامه اقبال نيز در خواست كردم تا آن را در روزنامه چاپ كنند كه چنين هم شد، اما گلايه من از نمايندگان مجلس است به خصوص كسانى كه گفتند ما چنين شرايطى را پيش بينى مى كرديم چرا كه آنها نيز مى توانستند بر روى اين تكذيبيه كار كنند، در آن شرايط بسيارى از رسانه هاى خارجى در مورد تكذيبيه با من مصاحبه كردند و دريغ از صدا و سيماى خودمان كه با من مصاحبه اى انجام دهد.ابطحى در پاسخ به سئوال ديگرى در مورد دولت خاتمى عنوان كرد: اگر با يك لانگ شات به اين دوران نگاه كنيم، آقاى خاتمى در سال ۷۶ سقف مطالبات مردم بود و در حال حاضر به كف مطالبات مردم تبديل شده است. مى توان گفت چيزى كه در مشروطه و جريان هايى مانند آن اتفاق نيفتاد در اين دوره به وقوع پيوسته است؛ توسعه ارتباطات و اينترنت را مى توان يكى ديگر از موفقيت هاى خاتمى دانست. در يك جمله كوتاه مى توان گفت شعارهاى مترقى آن روز به كف مطالبات مردم تبديل شده است.وى در جواب سئوالى در ارتباط با رفراندوم گفت: ماجراى رفراندوم يك قضيه پارادوكسيكال است كه در محدوده قانون اساسى فعلى توانايى ساختارشكنى ندارد. سعيد ليلاز نيز كه مدتى در حدود دو ساعت و نيم در غرفه شرق حضور داشت به سئوالاتى در حوزه اقتصاد به خصوص انتخابات رياست جمهورى و حضور هاشمى رفسنجانى جواب داد.

انلاین در نمایشگاه 

الان در غرفه شرق نشستم و دارم صفحه را به روز می کنم، منتظر دوستی بودم که فکر می کردم فردا قرار هست بیاید و امروز به نمایشگاه امده ومن هنوز موفق به دیدنش نشده ام.
امروز سعید لیلاز مهمان شرق بود و ابطحی هم به جمع میزبانان پیوست
فعلا یه خبر تنظیم کردم و فرستادم
دکتر دکترمعین هم داخل نمایشگاه مطبوعات واقای باقی هم مهمان نشر سرایی بود
سعی می کنم فردا انلاین تر باشم.




همان روزی که هیچ دوستی از هیچ دوستی نمی تواندحمایت کند و انان یاری نمی شوند. مگر کسی را که خدا رحمت کرده است، زیرا که اوست همان ارجمند مهربان.
(دخان 41و42)

باران همیشه نگاهی از رحمت را در درون خودش داشته و دارد.
چشم انتظار ان رحمت ابدی هستیم......

الان اینجا یک رگبار حسابی گرفت و بارید.

مؤذن زاده اردبيلى 

اگر هم نشناسیدش صدایش را شنیده اید، وقتیکه می خواند حال و هوای دیگری به ادم دست می دهد، صدای دلنشینی دارد.توان تکان درونی دارد....
برای دیدن مطلبی که روزنامه ایران در مورد او نوشته اینجا را کلیک کنید


بیشتر بدانیم

آیت الله طالقانی
دکتر علی شریعتی
مصطفی چمران
امام موسی صدر


آن مرد می رود؛ آن مرد آهسته می رود؛
آن مرد در باران می رود؛

اما یاد آن مرد خواهد ماند

عکسهای سادگارس


لینکدونی


آرشیو

تماس با ابوذر

برای اگاه شدن از مطالب این وبلاگ ادرس خود را ثبت نمایید
powered by Bloglet



خوش آمديد